Navigácia

Tenisové ihrisko - rozpis

Rezervácie:

Gabriel Stach, 0903 487 346

Polrok ubehol ako voda, leto vystriedala zima a po letnom výlete v Buchloviciach nás čakal tentoraz Veľký Slavkov. Po toľkých rokoch zmena :). Kapacita ubytovania vo Svite by nám tentoraz nebola stačila, pretože o zimný výlet malo záujem viac ľudí ako zvyčajne. Vďaka Bohu za ten väčší záujem!

A tak sme mohli objaviť ďalšie super miesto vo Vysokých Tatrách – Veľký Slavkov. Je to malebná dedinka neďaleko Popradu. Ubytovaní sme boli v kresťanskom evanjelickom zariadení MEMC Ichthys Veľký Slavkov, ktoré funguje s podporou SEMu (Spoločenstvo evanjelickej mládeže). Izby boli jednoducho a vkusne zariadené. Výletu sa nás zúčastnilo cca 34 ľudí. Ako to už u nás býva,  niekto prišiel neskôr, niekto odišiel skôr, takže počet sa v priebehu výletu menil. Veľká výhoda bola, že celé zariadenie sme mali len pre seba. A tak deti mohli behať po chodbách, výskať, naháňať sa a šalieť. Súčasťou boli aj dve veľké konferenčné miestnosti s príslušenstvom. To my vždy potrebujeme, keď máme paralelne biblický program pre deti a pre dospelých :). Priamo na mieste bola aj jedáleň. Raňajky sme si chystali sami a o obedy a večere sa už postarali pani kuchárky. Ďakujeme Vám!

Priamo vo Veľkom Slavkove bolo minimum snehu, tak sme sa ho vybrali hľadať. Niektorí sme sa chystali lyžovať, iní len tak sa túlať po Tatrách. Podľa predpovedí však malo nasledujúce dni pršať. Pán Boh však zariadil, že nakoniec nepršalo a my sme si mohli dosýta užívať tatranského vzduchu. Program bol rôznorodý. Každý vo voľnom čase robil to, čo mu bolo srdcu blízke. Zopár z nás chodilo lyžovať do Lopušnej doliny. Lyžovali sme aj na Silvestra, aj 1. januára 2018. To bola paráda! Po Silvestri bola zjazdovka takmer prázdna, ešte aj slnko nám vykuklo a mali sme pekný výhľad na naše tatranské štíty. Ďakujeme Pane Bože. Ďalší sa sánkovali, lopárovali. Organizovala sa tiež prechádzka na Hrebienok a Rainerovu chatu, ďalší deň zase prechádzka zo Starého Smokovca do Tatranskej Lomnice. Otestovali sme aj klzisko v Poprade, chalani si zahrali floorbal...

Silvester, ako vieme, pripadol na nedeľu. Vo Veľkom Slavkove boli Služby Božie na Silvestra len ráno. Okrem nás tam bolo pár ženičiek. V kostole však bola zima, a preto sa dohodlo, že na Nový rok budú Služby Božie priamo v mieste nášho ubytovania v konferenčnej miestnosti. Služby Božie boli voľnejšieho charakteru spojené s chválami (viedol ich Maťo), modlitbami, ale Boží Duch tam vial a bol tam prítomný. Haleluja!

Ako na každom výlete, aj vo Veľkom Slavkove sme mali spoločný biblický program. Deti rastú, majú iné potreby, a tak sme znovu niečo inovovali. Väčšina z nich pomaly prichádza do pubertálneho veku, takže už nie sú deti, ale dorasťáci :). Tých najmenších nebolo veľa, a preto sa rozhodlo, že budú len dve skupiny, nie tri.  A to bola tá zmena! Na dospeláckom Slove bola asi po 13 rokoch aj Evka s Mackou, ktoré sa dovtedy vždy venovali tým najmenším. Medzitým Evka vychovala s Božou pomocou štyri deti :). Verím, že aj Vy dievčence ste si všimli ten posun a patrične ste si to aj užili! Aj tu sa mi potvrdzujú slová Kazateľa, že všetko má svoj čas. Len my to chceme často urýchliť. Bol čas prebaľovať a tíšiť deti a prichádza čas, keď mamičky teraz už väčších detí, tiež pokojne sedia a počúvajú dospelácke Slovo.

Takže popoludní, keď sa už začínalo stmievať, bývalo dorasťácke Slovo, ktoré si pripravovali Maťo s Gabom. Ústredná téma bola modlitba. Nech Vám Pán Boh aj naďalej mocne žehná! Následne sa deťom pustil nejaký animovaný film s historickým pozadím a slovo pre dospelákov mohlo začať. Naši chlapi sa znovu chytili činu. Bohu vďaka za nich. Žehnaj ich Pane mocne a s nimi mocne aj ich milé žienky  a celé ich rodiny! Ratko Riečan nám hovoril o povolaní do služby. Ako Pán Boh zavolal Jeremiáša, tak volá aj každého z nás a sľubuje aj nám: „Nebojte sa ničoho a nikoho, ja som s Vami a požehnám Vás!“ Peťo Dubec nám hovoril o tom, že naša otčina je v nebesiach, Mirko Ďuroš nám podrobne vysvetlil techniku práce na hrnčiarskom kruhu od začiatku až po vypálenie nádoby. Veru, aj každý z nás musí byť Bohom vytvarovaný a potom aj ohňom prepálený, aby bol použiteľný Naším Bohom na dobré diela. Gabo Stach pri rozprávaní o vnútorných bojoch proroka nám jeho vlastným humorným spôsobom podal svedectvo o tom, ako si ho Pán Boh našiel, pretváral a ďalej pretvára. Vždy znova a znova ma fascinuje, keď počúvam tých našich chlapov, ako ich Pán Boh každého originálne stvoril, aký ma každý svojský originálny prejav. A takí originálni sme všetci. Tak poďme s Božou pomocou každý hľadať tú našu originalitu! A potom budeme tou správnou soľou pre ľudí naokolo. Ale už zase som sa nechala uniesť. Späť k výletu :).

Vo zvyšnom čase znovu každý robil, čo mu bolo srdcu blízke. Niektorí drvili pingpong, niektorí hrali futbal v tej veľkej miestnosti, len tak z nich tieklo, baby kreslili, tancovali, nechýbali spoločenské hry a vzájomné rozhovory. Jeden večer nás prišiel pozrieť aj brat nášho pána farára  so synom. Ten vytiahol gitaru a začal hrať, ale nie hocičo :). Začal hrať kresťanské piesne nielen terajšie, ale začal vyťahovať aj staré šlágre z rôznych období. Nazvala by som to takým retro oldies večerom chvál. Mnohé z tých piesní sme spievali, keď sme mali 18 rokov, pomaly sa blížime k štyridsiatke :). Bolo to také veľmi milé osvieženie. Veľmi som Pánu Boha vďačná za ten čas chvál. Ďakujeme Pane, že z Tvojej milosti to už takto dlho spolu s Tebou ťaháme :). Veru sme sa niektorí aj vytancovali! Asi tak ako keď Dávid spieval a tancoval pred Pánom, keď spieva duša, srdce aj telo. „Dávid a všetok Izrael tancovali pred Bohom z celej sily za spevov a zvuku citár, hárf, bubnov, cimbalov a trúb.” 1. Kron. 13,8.  Na záver nechýbali ani modlitby. A som veľmi vďačná Pánu Bohu, že nasledujúci večer sa gitary zase chytila Majka aj Maťo a tiež sme mohli mať, tí, ktorí sme chceli, večer chvál a modlitieb. Taktiež som Pánu Bohu vďačná aj za tie rôzne diskusie, ktoré, aj keď sme nemali celkom rovnaké názory, sme mohli ukončiť modlitbou a chválou. Ďakujem Pane, že si nás zjednocoval a prosím, aby si to robil s nami aj naďalej.

Dobroreč duša moja Hospodinu a nezabúdaj na žiadne Jeho dobrodenia!“ Žalm 103,2. Tak Pane náš, my Ti dobrorečíme a nezabúdame ani na tento výlet vo Veľkom Slavkove :). A tešíme sa na ďalšie požehnania, ktoré máš pre nás pripravené!

Fotografie .: Autor: Katka Riečanová

Search

Časopis Pohľad

Slovo

Zjavenie 1, 5 Milosť vám a pokoj od Ježiša Krista, verného svedka, prvorodeného z mŕtvych a vladára zemských kráľov. Jemu, ktorý nás miluje, ktorý nás svojou krvou oslobodil od našich hriechov.